A A A K K K
для людей із порушенням зору
Турківська міська громада
Львівська область, Самбірський район

02. Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2018 рік

Турківська міська рада

Львівської області

ПРОЕКТ  Р І Ш Е Н Н Я

___ сесія 7 скликання

Від __________.2017 №____

м.Турка

 

Про встановлення ставок та пільг із

сплати податку на нерухоме майно,

відмінне від земельної ділянки,

на 2018 рік

 

Керуючися статтею 266 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Постановою Кабінету Міеістрів України від 24.05.2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», сесія міської ради

 

ВИРІШИЛА:

1. Установити на території Турківської міської ради:

1) ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1;

2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.

2. Оприлюднити рішення в засобах масової інформації або в інший можливий спосіб.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутанську комісію з питнь економіки, бюджету та регуляторної політики (Шило М.Й.).

4. Рішення 10-ї сесії Турківської міської ради 7-го скликання №469 від 16.06.2016 року «Про встановлення ставки податку для об’єктів житлової та /або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб на 2017 рік» визнати такими, що втратило чинність.

5. Рішення набирає чинності з 01.01.2018 року.

 

 

Міський голова                                                                                     Г.Когут

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення сесії Турківської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2018 рік»

 

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, та визначає правові і організаційні засади реалізації проекту рішення сесії Турківської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2018 рік».

Назва регуляторного органу:  Турківська міська рада.

Назва документа: проект рішення сесії Турківської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2018 рік».

Розробник аналізу регуляторного впливу: Виконавчий комітет Турківської міської ради.

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати

Податковим кодексом України ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням органу місцевого самоврядування, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м. бази оподаткування.

Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

Згідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сесії ради.

Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом прийняття вказаного рішення – це приведення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в місті у відповідність до вимог чинного законодавства України. Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинне законодавство чітко регламентує, що саме органи місцевого самоврядування встановлюють розмір плати за землю.

Впровадження даного регулювання є доцільним у зв’язку з тим, що інших альтернатив розв’язання проблеми не існує. Даний регуляторний акт спрямований на досягнення чітко спрямованої мети – приведення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у відповідність до вимог Податкового кодексу України та залучення додаткових коштів до бюджету міста Турка.

 

 2. Визначення цілей регулювання

Метою запропонованого регуляторного акту є:

- створення єдиного механізму справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- збільшення надходжень до загального фонду міського бюджету за рахунок перегляду ставок податку за землю та направлення додаткових коштів на соціальний розвиток міста;

- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

В якості альтернативи для досягнення встановлених цілей пропонується два способи:

- неприйняття даного регуляторного акта (відмова від регулювання).

- встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки рішенням міської ради.

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до відмови від поставлених цілей по збільшенню надходжень до місцевого бюджету та фінансування соціально-економічного розвитку міста. У разі не прийняття органом місцевого самоврядування рішення щодо встановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.3 статті 10 Податкового кодексу України, такі податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Податковим кодексом України за мінімальними ставками

Прийняття міською радою запропонованого регуляторного акту дасть можливість вирішити визначені проблеми при дотриманні норм чинного законодавства України, в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

 

2

 

Не вирішення існуючої проблеми. Надходжень бюджету не вистачить для реалізації усіх запланованих програм

Альтернатива 2

4

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою; прийняття рішення відповідає вимогам чинного законодавства, приводить ставки по місцевим податкам і зборам у відповідність до вимог ПК України

 

Рейтинг

 

 

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

 

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

 

 

Не вибрана за причини недостатнього наповнення місцевого бюджету і, відповідно, реалізації  не всіх бюджетних програм

  •  

 

Альтернатива 2

Ця альтернатива є найбільш привабливою за наступними причинами:

- забезпечує наповнення місцевого бюджету;

- дозволяє реалізувати бюджетні програми та соціальні проекти

Найбільшими зовнішніми ризиками є:

- зміна діючого законодавства

- підвищення рівня інфляції.

Таким чином, для реалізації обрано альтернативу 2 - встановлення економічно обґрунтованих розмірів ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щоб суб’єкти господарювання могли сплачувати податок, а бюджет наповнювався.

 

5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Реалізація запропонованого регулювання здійснюється шляхом впровадження наступних заходів:

  • затвердження розміру ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у межах м. Турка.
  • забезпечення направлення коштів, отриманих від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для розвитку міського господарства, соціальної сфери, впровадження міських програм.
  • прийняття місцевого нормативного документу, який в рамках чинного законодавства дає можливість удосконалити і зробити прозорим порядок та механізм визначення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
  • невідкладне оприлюднення нового регулювання в засобах масової інформації з метою громадського обговорення проекту регуляторного акту, та надання зауважень та пропозицій від громадськості.
  • забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення розміру ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.

За результатами прийняття зазначеного рішення має бути досягнуто цілей, передбачених у розділі 2 цього Аналізу.

 

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

- забезпечення наповнення міського бюджету та фінансування соціальних програм міста

Витрати, пов’язані з розробкою та впровадженням регуляторного акта

Суб'єкти господарювання

- встановлення чіткої процедури визначення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- передбачуваність дій влади.

Витрати пов'язані із сплатою податку до бюджету

Громада

- додаткові надходження до бюджету, які спрямовуються на розвиток міста.

Витрати пов'язані із сплатою податку за землю до бюджету

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту.

Відповідно до вимог Податкового кодексу України строк дії даного рішення 1 рік.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акту.

Показниками результативності регуляторного акта є :

1. Розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією акта.

2. Кількість об’єктів – платників місцевих податків та зборів, на яких поширюється дія запропонованого акта.

4. Рівень поінформованості платників місцевих податків та зборі.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту.

Відстеження результативності даного регуляторного акту буде здійснюватись за допомогою аналізу надходжень до міського бюджету податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Оцінка ефективності запропонованого регуляторного акту буде здійснена за підсумками проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акту.

 

Керуючий справами (секретар)

виконавчого комітету                                                                                          Беседін В.І.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень