Турківська міська рада
Турківський район, Львівська область

Чи отримає Турка європейські гроші на дороги?

 

Чи отримає Турка європейські гроші на дороги?

       В 2017 році Турківською міською радою разом із партнерами із Бещадського повіту Республіки Польща. Було підписано концепт Програми Польща – Білорусь – Україна 2014 – 2020, який передбачав  «Вдосконалення та розвиток транспортних послуг та інфраструктури» на загальну суму грантових коштів Європейського Союзу в розмірі 2 331 810.00 євро. При умові затвердження фінансування, польська сторона (Бещадський повіт) отримує 1 404 810.00 євро, Турківська міська рада отримує  926 451.00 євро. Для участі в даній програмі нами було подано проект «Реконструкція комунальних доріг в м.Турка Львівської області (вул.І.Франка, вул.Молодіжна, пл.Ринок, вул.В.Стуса, вул. Міцкевича, вул.Січових Стрільців, вул.Середня, майдан Шевченка)». Ці кошти із нашої сторони планувалося вкласти у реконструкцію «аварійних» комунальних доріг в м.Турка (включаючи тротуари) довжиною близько 6 кілометрів із використанням якісного дорожнього покриття та бруківки.

     У рамках проекту у Варшаві було прийнято рішення затвердити фінансування для 18 проектів із 61 повних форм заявок, поданих на другому етапі конкурсу. Міжнародна комісія у Варшаві оцінювала спільно обидва проекти, враховуючи їх важливість у рамках подальшої транскордонної співпраці. Проект Бещадського повіту та Турківської міської ради пройшов відбір та зайняв сімнадцяте місце із вісімнадцяти відібраних для фінансування. Найважлисішим в проекті є інфраструктурна складова, а саме реконструкція (модернізація) доріг  протяжністю 21,45 км. З них 15,515 км. – Бещадський повіт (Республіка Польща) та 5,942 км. – комунальні дороги в м. Турка.

      7 грудня 2017 року під час засідання у Львові, Спільний Моніторинговий комітет затвердив результати першого етапу конкурсу проектних заявок, який відбувся у Варшаві.

Затвердження відбувалося пакетом, без детального розгляду проектів. Але після засідання у Львові на офіційному сайті Польща – Білорусь – Україна (https://www.pbu2020.eu/ua/news/424) в брошурі «Доступність» (accessibility) на сторінці №25 під кодом PBU1/0667/16  вказано, що виділені грантові кошти в сумі 1 451 455,75 євро. При цьому, довжина доріг, які повинні бути відремонтованими з обох сторін (21,45 км.) залишилась незмінною і також відзначена на сайті програми на цій сторінці.. В цьому документі немає жодної згадки про виділення грантових коштів Турківській міській раді, та сума виділених грантових коштів суттєво відрізняється від тієї, яка зазначалася   у затвердженому концепті. Крім того, другим партнером вказано лише Турківську районну раду.  

    Турківською міською радою скеровані листи з проханням допомогти відновити справедливість  Голові Верховної Ради України В.Гройсману,  Голові підкомітету з питань регіонального та транскордонного співробітництва між Україною та країнами ЄС Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції О.Юринець, Представнику України при Європейському союзі М.Точицькому, депутату Верховної Ради України А.Лопушанському.

   Ми отримали відповідь від М.Точицького, де він підтвердив,  що з наданої йому інформації, Комісія з відбору проектів в рамках Програми, проаналізувавши зазначений проект, зробила висновок про незначний транскордонний вплив заходів, запропонованих українським партнером (Турківською міською радою) і,  що другий український партнер проекту (Турківська районна рада) має достатню компетенцію та адекватні організаційні можливості для здійснення «м’яких» заходів (проведення спільних конференцій, виготовлення банерів, рекламних щитів, інші рекламні заходи), які б забезпечували реалізацію проекту.

    Склалася дуже дивна ситуація. Наш спільний проект  ввійшов в число 18 проектів з 61 відібраних для фінансування на першому етапі. Це означає, що міжнародна комісія визнала, що реконструкція доріг у Бещадському повіті і в м.Турка має суттєвий транскордонний вплив, оскільки ці дороги є логістичним сполученням з майбутніми прикордонними пунктами пропуску  «Лопушанка-Міхновець» та  «Боберка-Журавин», а відстань від м. Турки до майбутніх міжнародних пунктів пропуску становить до 30 км. Міжнародна комісія не може оцінювати проект лише однієї сторони, бо це робить проект «однобоким», одностороннім, що суперечить загальним положенням та принципам Програми. В такому форматі проект повністю втрачає транскордонний ефект і не може бути відібраним для фінансування. Отже, після того, як інформація про те, що проект Бещадського повіту і Турківської міської ради  був відібраний для фінансування стала відомою, хтось (кого дуже не влаштовувало те, що Турка отримає майже мільйон євро на ремонт доріг) допоміг викреслити міську раду з цього проекту. Все зроблено настільки грубо і цинічно, що аж важко віриться у можливість такого у міжнародному проекті. Варто зазначити, що кожна країна відстоювала свою сторону проекту, кожна область турбувалася своїми проектами. Білорусів не особливо цікавлять деталі наших проектів, як і нас білоруські.  Висновки про те, хто міг прикласти  руки до того, щоб спробувати позбавити наше місто грантових європейських коштів, які так необхідні для ремонту доріг, порушуючи таким чином концепцію міжнародного проекту, напрошуються самі.  

     Турківська міська рада скерувала листа  у Варшаву Голові  Спільного Технічного секретаріату  Програми транскордонного співробітництва  Польща – Білорусь –Україна 2014-2020   Центру європейських проектів  п. Павелу Словіковському, в якому зазначили, що  рекомендації Комісії та рішення СМК , щодо незначного транскордонного впливу інфраструктурних заходів в м. Турка не відповідають дійсності і що це ставить під сумнів компетенцію експертів, які винесли такі рекомендації після того, як проект увійшов у число переможців.

       Ми вважаємо не логічними та безпідставними рекомендації комісії, щодо делегування  повноважень для здійснення «м’яких» заходів виключно Турківській районній раді. Саме Турківська міська рада ініціювала та підготувала дану проектну заявку. Партнерство Турківської районної ради носить суто представницький характер, такий як співучасть у «м’яких» заходах проекту (співучасть у конференціях, спільних партнерських зустрічах, розробка стратегії транскордонної співпраці.). В повній аплікаційній формі на Турківську районну раду не було покладено жодних фінансових повноважень, зобов’язань та організаційних завдань. Всі «м’які» та «тверді» заходи в Україні повинна координувати та реалізовувати Турківська міська рада. Необхідне співфінансування проекту – 10%  також здійснюватиме Турківська міська рада.

         В листі також зазначено, що беручи до уваги дані рекомендації комісії Турківська міська рада має усі підстави вважати, що дії осіб які брали участь у написанні таких рекомендацій по даному проекту є упередженими по відношенню до українського партнера – Турківської міської ради. Дані рекомендації спрямовані на те, що би повністю, безпідставно усунути Турківську міську раду від реалізації проекту. Такі дії суперечать положенням Програми.

         Тому у зв’язку  з вищенаведеним ми просили переглянути рекомендації та рішення СМК, в контексті виділення фінансування на «тверді» заходи проекту в Україні. А саме у повному обсязі забезпечити необхідне фінансування на дані заходи, так як зазначено у повній аплікаційній формі.          

        У разі негативного рішення, щодо даного звернення Турківська міська рада буде звертатися у всі компетентні органи Програми та інституції Європейського союзу, Європейської комісії, щодо проведення службового розслідування по упередженому оцінюванні проекту №. PBU1/0667/16.

    Будемо сподіватися на позитивне вирішення даного питання! Прикро, якщо упереджені чи некомпетентні дії відповідальних осіб зможуть посіяти сумнів у чесності і прозорості такого великого міжнародного проекту.

    Із повним змістом листів, про які говориться у статті можна ознайомитися на офіційному сайті Турківської міської ради  http://turka-mrada.gov.ua.

Міський голова
Геннадій Когут

Надіслано звернення:

 

« повернутися до списку новин