A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Турківська міська рада
Львівська область, Турківський район

VII Форуму місцевого самоврядування

Дата: 20.03.2019 12:46
Кількість переглядів: 44

Представники Турківської міської ради Набоков Р.В.-заступник міського голови та Стефаник І.В.- спеціаліст ІІ категорії міської ради взяли участь у VII Форум місцевого самоврядування, що відбувся 15 березня, у Львові.

Організаторами та партнерами форуму були КУ Інститут міста, Львівська міська рада, Асоціація міст України, проект ПУЛЬС (USAID), Проект ПРОМІС, GIZ, німецько-український проект «Реформа управління на сході України II».

Модерував роботу Круглого столу на тему «Утворення міських алгомерацій як перспектива розвитку міст України. Шляхи та можливості законодавчого забезпечення. Досвід країни Європи». Захід  організовано в рамках  проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)» директор Проекту USAID ПУЛЬС Ігор Парасюк

З вітальним словом до учасників заходу звернувся  Львівський міський голова Андрій Садовий. За словами мера Львова, сьогодні перемагають ті країни, де роблять ставку на розвиток міст: «Згадаймо темні часи. Що тоді зробили? Максимально віддали права містам, запровадивши магдебурзьке право. Повноваження тоді були більші, ніж ми маємо сьогодні. Як наслідок – бідна, пограбована держава, маючи при цьому унікальні приклади розвитку, – зазначає мер. – Якщо говорити про рівень міста, району, області, то я би був дещо радикальним. Я б повністю реформував систему районних та обласних адміністрацій, адже тоді міста матимуть більше часу для саморозвитку. Усе, що б я залишив, – це невеликий офіс, який би мав допомагати в координації між місцевими громадами та державою».

Після вітального слова розпочалася перша панельна дискусія на тему: «Реформа місцевого самоврядування». Модератором дискусії виступив Львівський міський голова Андрій Садовий.

До обговорення долучилися Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан, народний депутат України Андрій Березюк та експерт з децентралізації Юрій Ганущак.

О.Слобожан подякував організаторам Форуму і привітав учасників. Він окреслив позицію Асоціації щодо темпів та проблем реалізації децентралізаційної реформи, зокрема, у сфері фінансів: «Ми постійно чуємо про те, що в результаті децентралізації міста, села і селища отримали нові доходи, але треба бути об’єктивними та не забувати й про видатки, які несуть органи місцевого самоврядування».

О.Слобожан розповів про ініціативи АМУ у захисті інтересів органів місцевого самоврядування. Зокрема, АМУ виступає за те, щоби містам дозволили зберігати кошти на депозитних рахунках, адже це важливий фінансовий інструмент. «Нас багато критикували за нашу позицію по депозитам. Але я хочу ще раз наголосити – це нормальний фінансовий інструмент. Бюджетна сфера на працює на передоплату. Гарний господар запускає кошти у банківську систему, зокрема, банки державної форми власності, щоб вони не лежали «мертвим вантажем». Є гроші, є ліквідність, можливість інвестувати в малий та середній бізнес – кошти працюють. Наприклад, у Борисполі побудований ліцей за кошти з відсотків на депозит. Тому будь-які заборони зменшують довіру місцевої влади до центральної влади», – сказав Олександр Слобожан.

Також він зупинився на темі збереження пайової участі для міст. За словами О.Слобожана, не можна просто відмінити 1,7 млрд грн доходів у місцеві бюджети та нічим їх не замінивши.

Виконавчий директор АМУ розповів про те, що у Верховній Раді є законопроект про збільшення ПДФО для органів місцевого самоврядування. «100 відсотків містам би вистачило, – сказав Олександр Слобожан. – З 2020 року тільки ми б’ємо в набат. Відмінять місцевий податок з пального, це 8-9 млрд грн. Є ініціативи по тютюну відмінити акцизи, по алкоголю. Це 14 млрд грн. Як компенсують це містам? Я не за те, щоби взяти більше грошей з бізнесу. Я за те, щоби наявні ресурси розподілялися справедливо. І щоби міста могли будувати дороги, розвивати свою інфраструктуру».

На закінчення виступу О.Слобожан розповів про реформу децентралізації та роль у ній Асоціації міст України. «В 15 році, коли розпочали перший етап, було запаморочення від успіхів. Але ми не розвинули цей успіх. Сьогодні 70% ОТГ є дотаційними. Але ж реформа робилася не для цього. Реформа робилася для створення спроможних громад і для того, щоби кожен громадянин держави, де би він не проживав, в обласному чи районному центрі, отримав би однакову кількість і якість послуг. Тож мета реформи децентралізації – це не кількість громад, а створення спроможних громад, які можуть забезпечити якість послуг», – зазначив Олександр Слобожан.

І.Парасюк детально розповів про ідею агломерації. Він відзначив, що в агломерації діє єдиний порядок: планування території, економічного розвитку, організації громадського транспорту, єдиний адміністративний простір, що значно покращує темпи розвитку громад. Директор Проекту ПУЛЬС подякував народному депутату Л.Зубачу за написання і подання до Парламенту законопроекту "Про міські агломерації" (№6743 від 17.07.2017 р.) та відзначив, що його ухвалення стане дуже важливим кроком. Також І.Парасюк додав, що Асоціація міст України певним чином нагадує велику агломерацію - куди входять як величезні міста, так і зовсім маленькі. Тим не менш, останні - такі ж повноправні члени Асоціації, як і великі. Міські агломерації, на його думку, - це нагальна вимога часу, і Україна повинна діяти за світовими «правилами гри».

О.Слобожан наголосив на тому, що законопроект про міські агломерації дав великий резонанс, а найбільшу підтримку йому надали малі та середні міста. Виконавчий директор АМУ пояснив яке вилике знначення має комунікація: «Потрібно пам’ятати, що агломерація створюється природньо, коли є спільні проекти, коли людей притягує місто. Потрібен піар. Громадяни мають перейнятися утворенням агломерації. Треба зробити соціологічне опитування, виявити спільні інтереси, а потім починати просувати цю ідею, проводити інформаційну кампанію. Щоб мешканці побачили, яку вигоду отримають від агломерації».

Як зазначив І.Шпилевський, питання створення міських агломерацій - це перспектива гармонійного комплексного розвитку відповідних територій, аби міста могли запропонувати можливості для прилеглих сільських громад, а ті території, своєю чергою, повинні запропонувати користь, яку нададуть місту. «Сільські пункти, що розташовані поруч з містом так само впливають на місто, як і місто на них», - резюмував він.

А.Федорук також вважає, що в Україні важливо створити велику потужну агломерацію. За його словами, вони мають чітко визначені параметри та, на жаль, не всі великі міста на території України під них підпадають. Через це біля кожного великого міста слід шукати варіанти створення умов для співпраці.

О.Дехтярчук відзначив, що містам дуже важливо налагоджувати співпрацю з ОТГ та укладати договори про співробітництво: «На жаль, не всі ОТГ готові до такої форми співпраці, це те, над чим потрібно працювати у майбутньому…Я вважаю, що стратегія розвитку наступного століття – поєднання сільських і міських територій. І саме агломерація може бути одним з інструментів налагодження співробітництва міст та територіальних громад».

Л.Зубач розповів, що робота над законопроектом "Про міські агломерації" почалася три роки тому. Відтоді пройдено декілька етапів: від несприйняття і спроби заперечити необхідність такої ініціативиго до підтримки, яка посилюється: «П’ять фракцій і Кабмін підтримали законопроект, і європейські партнери також. Хочу висловити подяку Проекту USAID ПУЛЬС, який допомагає просувати цей проект Закону».

Учасники круглого столу ділились практичним досвідом та вносили пропозиції для опрацювання законодавцями.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень