Актуальні питання сьогодення – на «гарячій лінії» в Турківській ДПІ
У Турківській ДПІ нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Питання щодо надання фізичними особами – платниками податків до податкових органів відомостей про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків».
На запитання платників податків відповіла начальник Турківської ДПІ Марія Павлович.
Питання: Які документи використовуються фізичною особою для заповнення заяви на зміну даних?
Відповідь: Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.
Документи, що посвідчує особу:
паспорт громадянина України ;
паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);
тимчасове посвідчення громадянина України;
Внесення змін до Державного реєстру здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою Заяви № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.
Водночас повідомляю, що Заяву № 5ДР можна подати фізичній особі – платнику податків:
у паперовій формі – відповідно до пункту 70.7 статті 70 Кодексу до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, – до будь-якого контролюючого органу;
та в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
Питання: Чи можна додати заяву за формою №5ДР через представника?
Відповідь: Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на внесення змін до Державного реєстру (після пред'явлення повертається) та її копії.
Питання. Чи можна внести зміни в електронному кабінеті?
Відповідь. Так. Заяву № 5ДР можна направити в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет).
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
Для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом відкрита та приватна частина Електронного кабінету містять режим «Допомога», в якому розміщено інструкцію користувача по кожному режиму Електронного кабінету.